adidas si Parley for the Oceans sarbatoresc a cincea aniversare a colaborarii lor si isi reinnoiesc angajamentul de a lupta impotriva poluarii globale cu plastic - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Evaluare utilizator: 5 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activă
 
adidas si Parley for the Oceans sarbatoresc a cincea aniversare a colaborarii lor si isi reinnoiesc angajamentul de a lupta impotriva poluarii globale cu plastic

●Cei doi parteneri își doresc să aducă o schimbare în industrie și prin extinderea colaborării lor să determine o revoluție a materialelor.


●adidas devine partener fondator al Parley Institute for Material Science, organizație care identifică, evaluează și finanțează materialele ce înlocuiesc plasticul.

●Pentru a sărbători aniversarea, partenerii lansează ediția limitată adidas Parley UltraBOOST DNA - inspirată de prototipul ce a lansat mișcarea în anul 2015. La achiziția fiecărei perechi a acestui model, adidas va contribui cu 30 EUR pentru a susține Parley.

În ziua care marchează a cincea aniversare a parteneriatului lor, adidas și Parley for the Oceans își reînnoiesc angajamentul de a ajuta la încheierea crizei globale a poluării cu plastic, aducând eco-inovația și schimbarea în industrie; toate acestea pentru a genera o  revoluție a materialelor menită să înlocuiască în totalitate plasticul.

Parteneriatul a fost anunțat inițial la ediția din 2015 a evenimentului Parley ‘Oceans. Climate. Life.” ce a avut loc la Națiunile Unite din New York, acolo unde Cyrill Gutsch, fondatorul și CEO Parley, a prezentat o viziune ambițioasă: combaterea poluării marine cu plastic prin intermediul strategiei Parley AIR (Avoid, Intercept, Redesign). Această abordare se bazează pe trei piloni de acțiune: Evitarea plasticului atunci când este posibil. Interceptarea resturilor de plastic din mediu și transformarea acestora în Ocean Plastic, atunci când plasticul nu poate fi evitat. Refolosirea plasticului inventând materiale noi.

Cu acea ocazie, adidas și Parley au dezvăluit un pantof a cărui parte superioară era realizată din fire produse din plastic recuperat și reciclat din deșeurile oceanice și din plasele ilegale de pescuit de la mare adâncime - o noutate pentru industrie.

De atunci, parteneriatul a determinat inovarea ecologică în cadrul industriei și a creat o mișcare globală pentru oceane prin puterea sportului.

În ultimii cinci ani, adidas a eliminat treptat poliesterul virgin din produsele sale, iar până la sfârșitul anului 2020 peste 50% din totalul poliesterului utilizat în produsele companiei va fi reciclat. adidas continuă să lupte pentru atingerea obiectivului de a elimina poliesterul virgin din produsele sale până în 2024.

Cu Primeblue, partenerii au dezvoltat fire de înaltă performanță pentru industria sportului, realizate din Parley Ocean Plastic. În ultimii cinci ani, adidas a realizat peste 30 de milioane de perechi de pantofi cu Parley Ocean Plastic.

„Astăzi este ziua în care privim înapoi și evaluăm, ziua în care ne întrebăm dacă am făcut suficient, dacă am folosit timpul cu înțelepciune, dacă am respectat ceea ce ne-am propus, ceea ce am promis industriei și publicului nostru. Dată fiind amploarea problemelor cu care ne confruntăm, pare că nu facem suficient sau că ne mișcăm destul de repede. Privind în urmă, ceea ce am realizat împreună cu adidas pare un miracol. În ultimii cinci ani am demonstrat dovada conceptului pentru strategia noastră AIR Parley. Acum este momentul pentru Revoluția Materialelor mai mult ca niciodată. Au mai rămas 10 ani pentru a pune capăt epocii toxice pe care chiar noi, oamenii, am creat-o. Calea către supraviețuire este să ne unim și să colaborăm cu natura”- spune Cyrill Gutsch, CEO și fondatorul Parley.

Pentru a merge mai departe, adidas și Parley vor lucra la dezvoltarea, testarea și implementarea de noi materiale pentru a înlocui plasticul. adidas se alătură Parley Institute for Material Science ca partener fondator; Institutul identifică, evaluează și finanțează dezvoltarea materialelor ce înlocuiesc plasticul și alte materiale dăunătoare, toxice sau abuzive.

Pentru a sărbători aniversarea, adidas și Parley lansează adidas Parley UltraBOOST DNA - un pantof inspirat de prototipul care a lansat mișcarea în anul 2015. La achiziția fiecărei perechi a acestui model ediție limitată, adidas va contribui cu 30 EUR pentru a susține Parley.

Alte repere din ultimii cinci ani includ:

PRACTICI DE BUSINESS

Evitarea plasticului acolo unde este posibil și utilizarea plasticului reciclat în locul plasticului virgin.

●adidas a pus capăt folosirii microparticulelor de plastic din toate produsele de îngrijire a corpului.
●În 2016, la nivel global, adidas a eliminat pungile de cumpărături din plastic din magazinele proprii. Această mișcare a eliminat aproximativ 70 de milioane de sacoșe de cumpărături din plastic pe an.
●adidas a eliminat plasticul de unică folosință din toate birourile sale, la nivel global.

PRODUSE

Extinderea Parley Ocean Plastic.

●Începând din Maldive, aprovizionarea cu deșeuri de plastic pentru fabricarea Parley Ocean Plastic s-a extins în zone precum Filipine și Republica Dominicană.
●Creșterea producției produselor fabricate cu Parley Ocean Plastic de la 1 milion de perechi de pantofi în 2017; la 5 milioane în 2018; la 11 milioane în 2019; și acum planificată pentru aproximativ 15 milioane în 2020 – acestea înseamnă mai puțin plastic virgin utilizat, emisii reduse de CO2 și mai multă conștientizare a problemei.
●Parley Global Cleanup Network a evoluat treptat și funcționează acum în aproape 28 de țări de pe toate continentele, cu excepția Antarcticii.

SCHIMBAREA

Dincolo de produs.

●Peste 3 milioane de oameni s-au alăturat mișcării și au alergat pentru oceane. Anulat în 2020 din cauza COVID-19, evenimentul va reveni în 2021.
●Prin puterea sportului, adidas și Parley au transformat cauza într-o mișcare globală - implicând parteneri precum Real Madrid, MLS, Manchester United, Bayern Munchen, NHL și nenumărați sportivi, lideri de opinie și artiști.

EDUCAȚIE

Inspirație pentru generația viitoare de activiști pentru oceane.

●Fondurile Run for the Oceans din 2018 și 2019 au fost utilizate pentru dezvoltarea programului de educație Parley, care își propune să inspire și să îi determine pe tineri să se alăture mișcării pentru lupta împotriva poluării marine cu plastic.
●Programul educativ a început în școlile din Maldive, unde în 2019, 92 de școli au fost înscrise în program, acestea fiind acum centre pentru educație, precum și puncte de interceptare a plasticului pentru comunitatea locală.
●În 2019, Parley a organizat prima tabără Ocean Uprise Youth Leadership pe insula Oahu din Hawaii.
●Centre suplimentare pentru educație au fost organizate in Maldive, Europa și America de Nord.

Despre Parley for the Oceans

Parley for the Oceans este rețeaua globală în care creatorii și liderii din industriile creative, branduri, guverne și grupuri de mediu se reunesc pentru a crește gradul de conștientizare asupra frumuseții și fragilității oceanelor și pentru a colabora în cadrul proiectelor care pot pune capăt distrugerii acestora. Organizația a format alianțe cu parteneri importanți precum adidas, Anheuser Busch InBev (Corona), American Express, Banca Mondială, SACEP, Afganistan, Bangladesh, Bhutan, India, Maldive, Nepal, Pakistan și Sri Lanka și colaboratori din domenii precum știință, artă, modă, design, divertisment, sport, explorarea spațială și oceanică. Aflați mai multe și alăturați-vă mișcării pe www.parley.tv.